18 Mayıs 2008 Pazar

Yeni Focus ST

Ford'un kinetik tasarım felsefesi ile güncellenen Yeni Focus, ön yüzünde Yeni Mondeo ile aynı çizgilere sadık kalınarak tasarlanmış. Gövde bütünlüğünde eski tasarım çizgilerinin gözlendiği araçda, yeni ön tasarımda geriye doğru uzanan yeni farlar hemen dikkat çekiyor. Yeni tasarımda ön farların yanı sıra yeni ön panjur, led arka stoplar, kalitesi yükseltilmiş iç mekan, soğutmalı torpido gözü ve 230 volt güç çıkışı gibi göze çarpan yenilikler bulunuyor. Bunlar haricinde Yeni Focus'da 'power buton' ve 'düşük lastik basıncı ikazı' gibi teknik yeniliklerede yer veriliyor.

Yeni şanzıman sistemi : Powershift

Focus'da en dikkat çeken yenilik ise yeni şanzıman sistemi olarak göze çarpıyor. Ford’un Powershift adını verdiği 6 ileri çift kavramalı yeni şanzıman sistemi, manuel ve otomatik kullanım şansını bir arada sunarken, sürüş esnasında maksimum rahatlık ve kullanım zevki veriyor.


CO² salınımında cimri

Yeni Focus'da motor gamını da oldukça geniş tutan Ford, 1.6 litrelik 100 HP’lik Otomatik vitesli benzinli motorun yanı sıra daha çok rağbet görmesi beklenen 1.6 litrelik biri benzinli diğeri dizel iki motor seçeneği daha sunuyor. 1.6 litrelik 109 HP güç üreten TDCİ dizel motor seçeneği ile 100 km’de 4.3 lt gibi oldukça iddialı bir yakıt tüketimine sahip olacağı belirtilen Yeni Focus, ekonomik tüketim oranıyla göz dolduruyor. Ford, Focus'da yer verdiği motor seçeneklerinin CO² emisyon değerlerinde de oldukça hassas davranıyor.2008 model Ford focus ST arabasının resimi

Hiç yorum yok: